RSS

توصیه های غذایی برای حفظ سلامت قلب توصیه های غذایی برای حفظ سلامت قلب
فولات، انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و منیزیم، جزو مهم‌ترین دارایی‌های لوبیای سیاه هستند. از این رو، مصرف هفته‌ای یک تا دو مرتبه از این خوراکی‌ مغذی می‌تواند به کاهش فشار خون، کنترل کلسترول و قند خون کمک کند.

منبع:  Reference:Webmd http://www.webmd.com/heart-disease/ss/slideshow-foods-to-save-your-heart
نویسنده:  زهرا غلامپور کارشناس ارشد تغذیه

فتو چینی با سبزیجات فتو چینی با سبزیجات
استفاده از انواع پاستا و ماکارونی مخصوصا سبوس دار در انواع رژیم های لاغری توصیه شده ، البته به میزان حساب شده ! چون دارای مواد لازم برای بدن و سیر کنندگی بالا میباشند .

سوپ نعنا و نخود فرنگی ( کم کالری) سوپ نعنا و نخود فرنگی ( کم کالری)
برای شروع یک وعده ی غذایی این سوپ فوق العاده سالم را امتحان کنید. یکی از ویژگی های این سوپ کم کالری و در عین حال سرشار از مواد مغذی بودن آن است.
سوپ نعنا و نخود فرنگی را بسته با ذائقه ی خود سرد یا گرم می توانید میل کنید.

نویسنده:  نازی کاووسی

بیسکوییت رژیمی جو بیسکوییت رژیمی جو
اگر شما هم از آن دسته افرادید که مجبورید غذا‌ها و نوشابه‌های رژیمی استفاده کنید، آموزش طبخ بیسکویت رژیمی بیش از هر کسی دیگر به کار شما می‌آید. طرز تهیه آن را در ادامه مطلب فرابگیرید.

نویسنده:  نازی کاووسی

پسوریازیس و تغذیه پسوریازیس و تغذیه
سوريازيس، ضايعه اي پوستي است كه درمان آن ساليان زيادي است پزشكان و متخصصان را به خود مشغول كرده اس ت . نام اين بيماري از كلمه اي يوناني به معني "خارش" گرفته شده است . در اين بيمار ي ، سلول هاي پوستي هزار برابر سريع تر از سلول هاي پوست سالم، تقسيم م يشوند.

نویسنده:  علی مزرعتی - نیره اقبالیان

روغن زیتون ، مراقب طبیعی استخوانها روغن زیتون ، مراقب طبیعی استخوانها
شواهدی وجود دارد که پلی فنول های روغن زیتون سبب کاهش تحلیل و شکستگی استخوان می شود. فنولیک تیروزول و هیدروکسی تیروزول از مهمترین ترکیبات فنولیک در روغن زیتون بکر ( تصفیه نشده ) می باشند که در مطالعات مختلف سبب افزایش شکل دهی استخوان در موشها شده اند.

نویسنده:  ندا عزالدین متخصص تغذیه و رژیم درمانی

دانستنی هایی در مورد خرما دانستنی هایی در مورد خرما
خرما علاوه بر طعم بسیار شیرین و شگفت انگیز، یکی از محبوبترین میوه هایی است که منبعی بسیار عالی از انواع مواد مغذی ضروری، ویتامینها و املاح است که برای رشد و نمو و ارتقاء سلامتی مورد نیاز هستند.

نویسنده:  کوثر خانبابایی

کلید پیشگیری از آلزایمر در بشقابتان است کلید پیشگیری از آلزایمر در بشقابتان است
امروزه مدارک بسیاری در دست است که رژیمهای مفید جهت سلامتی قلب، برای مغز نیز سلامتی بخش خواهد بود و احتمالا" موجب پیشگیری یا کندی پیشرفت زوال مغز است.

نویسنده:  کوثر خانبابایی کارشناس تغذیه

ماهی سوخاری بدون روغن ماهی سوخاری بدون روغن
به جای پودر سیر می تونید ازیک حبه سیر تازه رنده شده و به جای کورن میل از ارد سوخاری استفاده کنید . اگرمایل بودید کره را حذف کنید و به عنوان غذای کم کالری با کمی سبزیجات پخته میل کنید چون ماهی بردد شده ، و لایه آرد و کورن میل روی ان به اندازه کافی سیر کننده است

نویسنده:  نازی کاووسی

بیسکوییت  رژیمی گندم بیسکوییت رژیمی گندم
این بیسکویت برای کسانی که کلسترول خونشان بالاست، مناسب است. اما در مصرف این نوع بیسکویت هم نباید زیاده روی کرد.

نویسنده:  نازی کاووسی

10 گام تا کاهش کلسترول 10 گام تا کاهش کلسترول
مقدار کلسترول خون که مقادیر بالای آن می تواند خاصیت تنگ کنندگی و سختی برای عروق داشته باشد اغلب با افزایش سن بالاتر می رود و متخصصان قلب و عروق توصیه می کنند همه افراد بالای 20 سال باید حداقل هر 5 سال یکبار از جهت میزان کلسترول خون و پیشگیری از امراض قلبی عروقی مورد ارزیابی قرار بگیرند.

نویسنده:  کوثر خانبابایی کارشناس تغذیه

20 توصیه برای پیشگیری از سرطان 20 توصیه برای پیشگیری از سرطان
ز بوي پياز خام نترسيد و با غذاي‌تان چند پر از آن را مصرف كنيد. از نظر محققان پياز و موسير سرشار از آنتي‌اكسيدان هستند و تركيباتي كه براي توقف رشد سلول‌هاي سرطاني يا پيشگيري از اين بيماري مهلك لازم است را در خود دارند. پس اگر با پياز خام ميانه‌اي نداريد، لااقل آن را كم تفت دهيد و در غذاي‌تان بريزيد.

نویسنده:  مترجم: دکتر میترا محمد زاده

محصول ارگانیک چه مشخصاتی دارد محصول ارگانیک چه مشخصاتی دارد
در دنیایی زندگی می کنیم که بسیاری از مواد غذایی آلوده به مواد شیمیایی هستند، چه به لحاظ استفاده از سم و کود شیمیایی و چه به لحاظ انواع رنگ های شیمیایی، طعم دهنده ها یا مواد نگهدارنده.

نویسنده:  زوبین امیری مدیر عامل شرکت چای ارگانیک زوبین

توصیه های تغذیه ای برای مبتلایان به بیماری آدیسون توصیه های تغذیه ای برای مبتلایان به بیماری آدیسون
در مبتلایان به این بیماری تنظیم سطح قندخون و مدیریت استرس بسیارمهم است. بی اشتهایی، خستگی، فشار خون پایین، تهوع، استفراغ وتیرگی پوست در ناحیه گردن و صورت ممکن است ایجاد شود .

نویسنده:  ناهید زندی تغذیه و رژیم درمانی

10 اختلال مرتبط با استرس 10 اختلال مرتبط با استرس
استرس هم می تواند جنبه های روانی مثل زود خشمی، تحریک پذیری ، افسردگی، وسواس و ... داشته باشد و هم می تواند منجر به اختلالات و امراض جسمانی شود

نویسنده:  کوثر خانبابایی کارشناس تغذیه