• مقالات عمومی
    مقالات عمومی پورتال به سایت ایران
    جستجو بر اساس در گروه
    ویتامین آ برای سرطان پوست
    خلاصه :
    گفته می‌شود ویتامین آ که یک ویتامین محلول در چربی و بعلاوه یک آنتی اکسیدان قوی است، می‌تواند پیشرفت سرطان را به تأخیر بیندازد و به ویژه در زنان، بروز سه سرطان دهانه رحم، پستان و تخمدان را کمتر کند. آیا این درست است که ویتامین آ در جلوگیری از سرطان پوست نیز نقش دارد؟ 
    تاریخ ثبت :
    1401/10/28
    8 منبع ویتامین ث با گلیسمیک پایین
    خلاصه :
    احتمالاً کسانی که به دیابت یا قند خون بالا مبتلا بوده یا در حال کاهش و مدیریت وزن بالای خود هستند، بهتر می‌دانند که انتخاب و خوردن غذاهایی که هم منبع خوبی از ویتامین ث باشد که در این روزهای سرد و یخ زده زمستانی به سلامتی‌مان کمک کند و هم قند خون را بالا نبرد، گاهی کمی دشوار می‌شود. در این مقاله قصد داریم 8 منبع خوب ویتامین ث که قند کمی دارند معرفی کنیم. 
    تاریخ ثبت :
    1401/10/26
    توصیه‌های تغذیه‌ای در سنگ کیسه صفرا
    خلاصه :
    هر ساله افراد بسیاری در سراسر دنیا متوجه می شوند، سنگ صفراوی دارند. سنگ صفراوی، رسوبات سخت شده و سنگریزه مانندی است که در کیسه صفرا جا خوش کرده است. تقریباً 50 درصد از این افراد برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند. اندازه سنگ‌ها می‌تواند از اندازه های بسیار ریز و کوچک همانند یک دانه شن تا اندازه یک توپ گلف متغیر باشد. بدن ما می‌تواند فقط یک سنگ بزرگ، صدها سنگ کوچک یا ترکیبی از سنگ‌های بزرگ و کوچک ایجاد کند.
    تاریخ ثبت :
    1401/09/29
    منیزیم و خواب
    خلاصه :
    بی‌خوابی یا بدخوابی، وضعیتی است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده‌ایم. گاهی این وضعیت چندان سخت و آزاردهنده می‌شود که بر زندگی و فعالیت‌های روزانه ما تأثیر زیادی می‌گذارد. در بسیاری مواقع شکستن این چرخه کار سختی است و به راهکاری برای بهبود وضعیت نیازمند است. 
    تاریخ ثبت :
    1401/09/22
    نشانه‌ها و علائم مصرف بیش از حد روی
    خلاصه :
    شاید برای برخی افراد به ویژه کسانی که از مکمل روی استفاده می‌کنند، پیش آمده باشد که پس از مصرف مکمل روی، دچار برخی علائم مانند مشکلات گوارشی یا حالت تهوع شوند. این احتمال وجود دارد که این عارضه به دلیل مصرف روی بیش از حد مورد نیاز بدن بوده و فرد دچار مسمویت با روی شده باشد.
     
    تاریخ ثبت :
    1401/09/09
    پیش از ورزش چه بخوریم؟
    خلاصه :
    ورزشکاران و علاقه مندان به تناسب اندام همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود عملکرد و رسیدن به اهداف خود هستند. تغذیه خوب می‌تواند به عملکرد بهتر بدن کمک کند و باعث شود بدن بعد از هر تمرین سریعتر بهبود یابد.
    تاریخ ثبت :
    1401/09/01
    آیا رژیم کم کاری تیروئید حقیقت دارد؟
    خلاصه :
    کم کاری تیروئید یک وضعیت سلامتی است که در آن بدن به اندازه کافی هورمون تیروئید نمی‌سازد. این یک بیماری شایع است که افراد زیادی در دنیا به آن مبتلا هستند. گفته می‌شود برخی رژیم‌های غذایی می‌توانند عملکرد تیروئید را بهبود ببخشند.
     
    تاریخ ثبت :
    1401/08/28
    بهترین خوراکی‌ها برای مقابله با افسردگی فصلی
    خلاصه :
    سروتونین یکی از ناقل‌های عصبی مسئول تنظیم خلق‌وخو است که مصرف بعضی از خوراکی‌ها در تولید آن نقش دارند.
    تاریخ ثبت :
    1401/08/26
    آیا آلو ضدالتهاب است؟
    خلاصه :
    ایجاد التهاب در بدن، یک عامل مهم برای شروع یا ادامه مشکلات سلامتی و بسیاری از بیماری‌هاست. متخصصان تغذیه معتقدند به واسطه رعایت رژیم‌های غذایی سالم و مصرف برخی از غذاها، می‌توانیم به پیشگیری یا کم کردن و کنترل التهاب در بدن کمک کنیم. یکی از مواد غذایی که توجه برخی از دانشمندان را به خود جلب کرده، میوه آلو است. بسیاری از متخصصان معتقدند این میوه خوش خوراک، دارای ترکیباتی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند. 
    تاریخ ثبت :
    1401/08/15
    غذاهای فوق فرآوری شده و پیری
    خلاصه :
    غذاهای فراوری شده یک بعد غیرقابل انکار در سبک زندگی سریع و پرشتاب است که در طی دهه‌های اخیر در همه نقاط جهان از جمله کشور ما رایج شده است. همه ما تلاش می‌کنیم برای استفاده بهینه از زمان، برای همه فعالیت‌های روزمره زندگی خود که به آهستگی به پیش می‌بردیم، گزینه‌ای سریع‌تر و زودبازده‌تر جایگزین کنیم. غذا خوردن به عنوان یک فعالیت اصلی روزانه نیز از این توصیه‌ها به دور نمانده است. غذاهای آماده به کمکمان آمده‌اند تا ضمن ذخیره بخشی از زمان خود که برای تهیه غذا به هدر می‌رفت! سریعتر این فعالیت روزانه را به جا بیاوریم و به رشد و پیشرفت و دو ماراتون خود ادامه دهیم تا از دیگران عقب نمانیم... 
    تاریخ ثبت :
    1401/08/10
    خوراکی‌های محرک میگرن
    خلاصه :
    همه ما درباره میگرن شنیده‌ایم یا در اطرافیانمان حداقل کسی هست که هر از چند گاهی از حملات سردردهای میگرنی شکایت می‌کند. این حملات دوره‌ای در برخی افراد ممکن است تا دو روز یا بیشتر نیز ادامه داشته باشد. تاکنون اشکال متفاوتی از حملات میگرنی شناخته شد‌ه و عوامل متعددی در ایجاد آن‌ها نقش دارند. در این مقاله به بررسی خوراکی‌هایی می‌پردازیم که گفته می‌شود باعث حمله‌های میگرنی می‌شوند.
     
    تاریخ ثبت :
    1401/07/26
    حقایقی درباره روزه داری متناوب
    خلاصه :
    شیوع چاقی در دنیا سبب شده، هرازگاهی رژیم‌های جدیدی به لیست رژیم‌های غذایی موجود اضافه شود تا بلکه راهی باشد برای خلاص شدن از چربی‌هایی که به واسطه زندگی بدون تحرک، تغذیه نادرست و سبک زندگی امروزی در بدن ما تلنبار شده‌اند. 
    تاریخ ثبت :
    1401/07/25
    سرطان پروستات و تغذیه
    خلاصه :
    سرطان پروستات (PCa) دومین نوع شایع سرطان و پنجمین علت شایع مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان در سراسر جهان است. این بیماری هم به عوامل ژنتیکی و هم محیطی وابسته است. بنابراین خبر خوب برای کسانی که در معرض این بیماری هستند یا در بستگان درجه اول خود افراد مبتلا به این بیماری دارند، این است که می‌توانند با تغییرات اندکی در سبک زندگی خود، تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری کنند یا پیشرفت آن را کاهش دهند. 
    تاریخ ثبت :
    1401/07/20
    موقعیت‌های استرس‌زا و خوراکی‌ها
    خلاصه :
    شرایط استرس‌زا و نشانه‌های اضطرابی، موقعیت‌هایی هستند که همه ما در شرایط مختلف و با شدت متفاوت تجربه می‌کنیم. در این مقاله، برخی از غذاهایی که به کاهش سطح استرس و اضطراب در بدن کمک می‌کند، ارائه شده است. با مصرف روزانه و منظم این خوراکی‌ها می توانیم به کاهش علائم استرس و اضطراب، بهبود عملکرد مغز و در نهایت بهبود عملکرد روزانه خود کمک کنیم.
    تاریخ ثبت :
    1401/07/12
    آیا شکل بدن برای سلامتی مهم است؟
    خلاصه :
    بدن هر یک از ما شکل و اندازه متفاوتی دارد که باعث می‌شود هر یک از ما از نظر ظاهری منحصر به فرد باشیم. رایج‌ترین شکل‌هایی که تاکنون درباره فرم بدن شنیده‌ایم، شکل سیب یا گلابی است که گفته می‌شود بر سلامتی تأثیر دارد! 
    تاریخ ثبت :
    1401/07/05
    روزه‌داری متناوب چیست؟
    خلاصه :
    در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین روندهای سلامت و تناسب اندام در جهان، پدیده‌ای است به نام روزه‌داری متناوب یا گرسنگی متناوب. بسیاری از محققان ادعا می‌کنند این پدیده به کاهش وزن و بهبود سلامت متابولیک بدن کمک می‌کند. اما این پدیده دقیقاً چیست؟ 
    تاریخ ثبت :
    1401/06/31
    خلق و خوی سالم با سلامت روده
    خلاصه :
    این روزها، داشتن روده سالم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در همه جا درباره سلامت روده شنیده می‌شود. درباره میکروب‌های خوب و دوست داشتنی روده و تأثیرات شگفت انگیز آن‌ها بر کل بدن. میکروبیوم روده می‌تواند روی چیزهای زیادی تأثیر بگذارد، مانند؛ رفتارهای عاطفی، درک درد و واکنش سیستم استرس در بدن. چگونه سلامت روده می‌تواند بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد! موضوعی است که در این مقاله کوتاه به آن می‌پردازیم. 
    تاریخ ثبت :
    1401/06/19
    حفظ متابولیسم سالم انرژی
    خلاصه :
    زندگی روزانه و انجام فعالیت‌های روزمره، مستلزم حفظ سطح انرژی بدن است. همه ما دوست داریم برای گذراندن روز خود احساس خوبی داشته باشیم، سرحال باشیم و بدنمان شاداب و پرانرژی باشد. اما سبک زندگی پرمشغله و موقعیت‌های استرس‌زا می‌تواند حفظ سطح انرژی ثابت در طول روز را دشوار کند. 
    تاریخ ثبت :
    1401/06/12
    لوبیا یک غذای ارزان و مغذی
    خلاصه :
    از کشورهای خاورمیانه تا آمریکای لاتین، لوبیا یک غذای اصلی و پرمصرف در سراسر جهان است. لوبیا یک منبع خوب و ارزان پروتئین و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. در این مقاله به برخی از فوائد انواع لوبیا و روش‌های مصرف آن اشاره می‌کنیم. 
    تاریخ ثبت :
    1401/06/05
    ترکیبات خطرناک غذاها
    خلاصه :
    همه ما درباره مواد سمی موجود در برخی غذاهای رایج و معمولی شنیده‌ایم. خوشبختانه بسیاری از این ادعاها توسط دانشمندان و متخصصان تأیید نمی‌شوند. اما، تعدادی مواد غذایی وجود دارند که اگر به مقدار زیاد و در مدت طولانی مصرف شوند، می‌توانند برای بدن مضر باشند. 
    تاریخ ثبت :
    1401/05/30

    صفحه قبلی  نمایش صفحه   از 40 صفحه بعدی

عضویت در خبرنامه

جهت عضویت در خبر نامه ایمیل خود را در قسمت روبرو وارد کنید
شما بعد از عضویت در خبرنامه در هر زمان می توانید با وارد کردن ایمیل خود عضویتتان را لغو کنید
لینک های مفید خدمات الکترونیکی شبکه های اجتماعی تماس با ما
تهران خیابان سئول شمالی شهرک سئول خیابان نسترن کوچه دوم شرقی پلاک 2 طبقه اول
تلفن تماس 1 : 88037734 (+9821)
تلفن تماس 2 : 88037834 (+9821)
پست الکترونیک : behsite@gmail.com