تازه‌ها

تلنگر

ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان ها که اغلب دریافت نمی شود : ویتامین k2
ویتامین K2 با فعال کردن پروتئینی که مسئول سپردن کلسیم به استخوان و دندان است، در ایجاد استخوان های قدرتمند نقش دارد. همچنین به همراه ویتامین D، به کاهش فعالیت سلول های دخیل در تجزیه استخوانی کمک میکند. درضمن این ویتامین قادر به فعال کردن پروتئین هاییست که کلسیم را از بافت های نرم مثل شریان ها حذف میکنند و در نتیجه میتواند ریسک بیماری های قلبی-عروقی و سکته را کاهش دهد. ویتامین K2 با ریسک کمتر سنگ های کلیوی، افزایش حساسیت به انسولین، کاهش التهاب، و توانایی مقابله با سلول های سرطانی نیز در ارتباط است .
این نمک‌ها شفابخش نیستند، ناسالمند،‌ نخورید
دکتر زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از انجام یک مطالعه علمی در خصوص نمک‌های بازار در سال جاری خبر داد و بیان کرد: متاسفانه یک سوم نمک‌های موجود در بازار ید کافی را ندارند. در این مطالعه مشخص شد که ید موجود در بیش از 30 درصد نمک‌های بازار کمتر از 20 گاما است و وضعیت استان تهران در این مطالعه بدتر از دیگر نقاط ایران بود.
وی از وجود فلزهای سنگین و آلودگی‌های شیمیایی در 20 تا 30 درصد نمک‌های موجود در بازار خبر داد و تصریح کرد: نمک‌هایی نظیر نمک دریا، نمک شفا و طعام طبیعی که در سطح گسترده‌ای نیز تبلیغ می‌شوند، ناسالم و زیان‌آورند. این پزشک متخصص افزود: متاسفانه برخی افراد ...
ام اس و ویتامین د3
ویتامین دی کافی را نمی توان به تنهایی با رژیم غذایی بدست آورد. تنها بعضی خوردنی ها (مانند ماهی و تخم مرغ) به طور طبیعی حاوی ویتامین دی هستند. مارگارین و بعضی از شیرها هم افزودنی ویتامین دی دارند، اما  اغلب افراد تنها 5-10 درصد میزان ویتامین دی مورد نیازشان را از خوردنی ها بدست می اورند.
بهترین منبع طبیعی ویتامین دی اشعه ماوراء بنفش خورشید است، با قرار گرفتن متعادل در معرض نور خورشید می توان از دریافت کافی ویتامین دی برخوردار شد..
برای اغلب افراد گرفتن اشعه یو-وی تنها چند باردر هفته  به مدت  15 دقیقه کفایت می کند تا میزان لازم ویتامین دی برایشان تامین شود....